“جرم” شما نشان دادن سیاست های اقتصادی پر خطا و خطر دولتمردان بوده است

نیره توحیدی، استاد دانشگاه و فعال جنبش زنان به مناسبت تولد بهمن احمدی امویی، روزنامه نگار زندانی پیامی خطاب به وی نوشته است .

بهمن احمدی امویی روزنامه‌نگار و از فعالان حقوق برابر است.او دانش‌آموخته رشته اقتصاد از دانشگاه مازندران است و با روزنامه‌های جامعه، توس، صبح امروز، نوروز، شرق، وقایع اتفاقیه و سرمایه هم‌کاری داشته و تاکنون دو کتاب به نام‌های «اقتصاد سیاسی جمهوری اسلامی» و «مردان جمهوری اسلامی چگونه تکنوکرات شدند» از وی منتشر شده است.

وی از جمله روزنامه‌نگارانی است که پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۸۸ دستگیر شد. . وی مدتها بدون ملاقات در بند ۲۰۹ زندان اوین محبوس بود و سپس به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد.

متن پیام نیره توحیدی خطاب به بهمن احمدی امویی به شرح زیر است:

سلام بر شما برادر زندانی، بهمن اموئی عزیز، تولدتان مبارک!

مثل اینکه این دومین سال است که سالگرد تولد شما را در زندان گرامی میداریم.

البته نه در زندان معمولی که باعث شرمندگی شما باشد، چرا که شما جرمی مرتکب نشده اید که به احترام حفظ نظم و قانون شما را به زندان افکنند. برعکس ، شما را به خاطر بر ملا کردن خطاها و قانون شکنی عده ای زورگو و مستبد به زندان انداخته اند یعنی “جرم” شما نشان دادن سیاست های اقتصادی پر خطا و خطر دولتمردان بوده است. |پس شما مثل بسیاری روزنامه نگاران دیگر در رژیم های دیکتاتور زده مثل لیبی ، یمن ، سوریه، عربستان سعودی …زندانی آنهائی هستید که وجدان های آگاه و مسئول را به بند میکشند تا دیگرهمکارانتان را بترسانند و نگذارند شهروندان مسئول و فعالی باقی بمانید و مردم را از تباهی ها آگاه کنید، تا مبادا دیگران نیز به ندای وجدان خود گوش فرا دهند و حق آزادی و آگاهی و عدالت را طلب کنند .

بهمن عزیز، شمارا فقط از راه روزنامه نگاریتان ، نوشته های روشنگرانه در زمینه مشکلات اقتصادی و نقد سیاستهای اقتصادی و نیز عکسها و چهره خندان و آرامتان میشناسم. میدانم دانش‌آموخته رشته اقتصاد هستید و با روزنامه‌های حامی اصلاح و بهبود جامعه نظیر جامعه، توس، صبح امروز، نوروز، شرق، وقایع اتفاقیه و سرمایه، همکاری داشته اید. دو کتاب از شما را به نام‌های «اقتصاد سیاسی جمهوری اسلامی» و «مردان جمهوری اسلامی چگونه تکنوکرات شدند» دیده ام و بخش هائی از آنها را خوانده ام. گزارش های مربوط به دستگیری و دلایل مسخره ای را که مقامات بیان داشته اند در روزنامه ها و سایت ها از قول همکاران و بخصوص همسرتان خوانده ام و هنوز در شگفت ام که آن بازجوها و قضاتی که امثال شما روزنامه نگاران را که هیچ سلاحی به جز قلم نقاد خود نداشته اید را به چندین سال زندان میکشانند چگونه میتوانند فارغ از عذاب وجدان به زندگی ادامه دهند؟!

من شک ندارم که آینده سبز و روشن و پر افتخار از آن شما و یاران دیگر حق گوو حق خواه دربندتان خواهد بود و ننگ و سرافکندگی و تاریکی از آن مستبدین، ریاکاران، و دزدان حقوق مردم. نداها و خیزش های حق طلبانه ای که از کشورما برخاست ، اگرچه تحت رعب و سبعیت سرکوب قرارگرفته ، اما دیری نخواهد پائید که دامنه امواج خروشان آزادیخواهی که در منطقه استبداد زده ما برخواسته است بر سرزمین ما نیز گسترده گردد و ردای سالوسان وطنی را نیز در هم کشد ومردم ایران ما نیز بتوانند آزادی، آبادی، شادی و زیبائی را به دست آوردند. و آنگاه است که ما تولد شما و یاران در بند دیگرتان چون بهاره ها، نسرین ها، عاطفه ها، مهدیه ها، عیسی ها، عبدالله ها، مجیدها، سعیدها، احمدها، عالیه ها، و …را رها از ترس، خشونت ،وزورو همراه با شادی وپایکوبی و رقص جشن خواهیم گرفت و بوسه های آزادی و عشق را نثار از خودگذشتگی ها و شهامت های شمایان خواهیم کرد.

نوشته‌های مشابه

+ نظری برای این مطلب وجود ندارد.

افزودن