فریاد از ضربه های شلاق

چندی پیش در روزنامه کارگزاران خواندم که دو جوان به اتهام سرقت پسته دستگیر و از سوی دادگاه عمومی شهر انار به ۷۰ ضربه شلاق در ملاء عام و ۹ ماه حبس محکوم شدند. حکم شلاق آن ها در ملاء عام عصر روز جمعه اوایل مردادماه امسال در شهر انار استان کرمان به اجرا درآمد و با اعتراض مردم روبرو شد.

براساس این گزارش، اجرای حکم ۷۰ ضربه شلاق ساعت ۱۹:۳۰ در پارک معلم شهر انار و در حضور ۵۰۰ نفر از مردم به اجرا درآمد. در ابتدای مراسم اجرای حکم ابتدا رضا شلاق خورد که در میانه اجرای حکم به دلیل شدت ضربات شلاق مردم به مسئول اجرای حکم اعتراض کردند که محمد جعفری رئیس دادگاه عمومی انار به مجری حکم دستور داد که آرام ‌تر شلاق بزند.

با خواندن این خبر یاد خاطرات تلخم از شلاق خوردن جوانان در شهر تهران افتادم.تابستان سال ۱۳۸۰ در اغلب روزها به با دلایلی متفاوت کسانی را در مقابل چشمان مردم در نقاط مختلف تهران شلاق زدند.

آن روزها من گزارشی از این شلاق زدن ها برای روزنامه نوروز نوشتم که سانسور شد و هرگز اجازه چاپ پیدا نکرد که می توانید آن را در بخش [گزارش->http://www.zhila.net/spip.php?article89] همین وبلاگ بخوانید.

بهمن نیز گزارشی در همین باره نوشت که دچار سرنوشت مشابهی شد .گزارش او را با عنوان بعداز شلاق متفرق شوید، [اینجا->http://www.amouee.net/spip.php?article219] بخوانید.

نوشته‌های مشابه

+ نظری برای این مطلب وجود ندارد.

افزودن