انگیزه های ربودن موسی صدر از زبان خواهرش

برخی از خبرگزاریهای دنیا دیروز این خبر را مخابره کردند که [قرار بازداشت قذافی به اتهام ربودن امام موسی صدر->http://www.etemaad.com/Released/87-07-24/150.htm#118000]
صادر شد.

ربابه صدر ،خواهر موسی صدر سالهاست که احساسش به او می گوید که برادرش زنده است ،او در مصاحبه ای که با او در جنوب لبنان داشتم با اطمینان زیاد به من گفت :”
انشاءالله که زنده است… البته عقلم هم همین را می‌گوید. اگر کسانی می‌خواستند او را بکشند، چرا در لبنان این کار را نکردند و او را به لیبی بردند. از بین بردن او در شرایط آن روز لبنان، اصلاً کار سختی نبود.”

وقتی از ربابه صدر ،خواهر موسی صدر پرسیدم:چرا قذافی باید دست به ربودن برادر شما می‌زد؟ آیا لیبی مشکلی با برادر شما داشت؟ اصلاً می‌خواهم بدانم ربودن ایشان چه نفعی برای قذافی داشت؟یاسخ داد:

“قذافی سال‌های سال ادای جمال عبدالناصر را درمی‌آورد و می‌خواست که رهبر جهان عرب باشد، اما عرب‌ها تحویلش نگرفتند. بعد می‌خواست رهبر آفریقا شود. به همین خاطر به کشورهای فقیر آفریقا پول می‌داد تا آن‌ها را دور خودش جمع کند. به نظر من تاکنون هر کاری که کرده، غیرطبیعی بوده است. یک روز با آمریکا درگیری پیدا می‌کند، یک روز آشتی می‌کند…”

خانم صدر! من پاسخ سؤال خودم را نگرفتم. یعنی نفهمیدم که چه انگیزه‌ای برای ربودن صدر بوده است؟

همه آن‌ها که اهل خبره هستند قذافی را صاحب ایده نمی‌دانند. امام موسی صدر زمانی ناپدید شد که پیروزی انقلاب اسلامی ایران بسیار نزدیک بود. ایشان ارتباط زیادی با امام خمینی و انقلاب ایران داشت. برادرانی که از ایران به لبنان می‌آمدند، از طریق ایشان در اینجا دوره‌های آموزشی لازم را می‌دیدند. درهمان زمان گروهی از فلسطینی‌ها قصد داشتند جنوب لبنان را وطن خود قرار بدهند که امام صدر با این مسئله کاملاً مخالف بود. در همان زمان مسیحیان می‌خواستند لبنان را به چهار بخش تقسیم کنند که صدر از طریق دیدارهایی که با سران عرب داشت، اجازه نداد این اتفاق بیفتد. بنابراین وجود ایشان خیلی‌ها را خوشحال نمی‌کرد.

[ادامه مصاحبه->http://www.zhila.net/spip.php?article9]

نوشته‌های مشابه

+ نظری برای این مطلب وجود ندارد.

افزودن