این زندانی سیاسی بیست سال در زندان است

[محمد نظری->http://www.rahesabz.net/story/58139/]، زندانی سیاسی رجایی شهر، چند روزی است که در اعتراض به وضعیت خود لبهای خود را دوخته و دست به اعتصاب غذا زده است.

دیروز دیدم در سایت بالاترین برایش موضوع داغ زده اند، به یکی از دوستان گفتم که کاش برخی از خانواده های زندانیان رجایی شهر یادشان باشد در ملاقات از طریق زندانی های خود به او برسانند که در بالاترین برای اعتصابش [موضوع داغ->http://balatarin.com/topic/2012/8/31/1011671] زده اند.

دوستم نگاهی به من کرد و گفت :البته محمد نظری نمی داند بالاترین و موضوع داغ چیست.

و مکثی کرد و اضافه کرد :حتی تصور درستی از اینترنت و موبایل هم ندارد.او بیست سال است که در زندان است.

یادم می آید که بهمن در[ نامه->http://www.rahesabz.net/story/57893/] اش از رجایی شهر نوشته بود :

«محمد نظری، بیست و دو ساله بود که بازداشت شد و حالا در سال بیستم زندانش است اما انگار که شصت ساله است. »

به گفته ی منابع مطلع:محمد نظری، بیست سال پیش چند ماهی به کردستان عراق رفته بود و با حزب دمکرات کردستان همکاری داشته، او هیچ گونه عملیات مسلحانه ای انجام نداده است.برادرش در جنگ ایران و عراق شهید شده است و متعلق به یک خانواده کرد و شیعه است.به گفته خودش بازجوها به او گفته بودند تو یک شیعه هستی و برادر شهید، بنابراین خیانت تو به ما مجازات سنگین تری خواهد داشت .

محمد نظری یک زندانی سیاسی است که بیش از بیست سال پایش را اززندان بیرون نگذاشته است.وی ابتدا به اعدام محکوم شده بود و سالها بعد حکمش به ابد تقلیل پیدا کرد.به نظر می رسد مجازاتش با جرم او هیچ گونه تناسبی ندارد.

ای کاش مسوولان قوه قضاییه پرونده های چنین زندانیانی را گاهی روی میز خود قرار بدهند و نگاهی به آن بیندازند.زندانی هایی که به نظر می رسد کاملا فراموش شده اند. بهمن پس از آزادی تعدادی از زندانیان سیاسی به مناسبت عیدفطر، در نامه ای نوشته بود :

«مرخصی و بخشش و تقلیل حکم را به آن‌ها داده‌اند که حکم برخی‌شان دو روز، دوازده روز،دو ماه دیگر تمام می‌شد.برخی‌های دیگر هم حبس‌های یک سال و دو سال و سه سالشان نصف شده بود با در نیمه راه گذراندن حبسشان عفو شده بودند.تازه چند تایی از آن‌ها هم جرمشان واقعا جاسوسی و خیانت علیه کشور بود.آیا واقعاً هیچ کدام از زندانی‌های قدیمی اینجا بعد از این همه سال زندان، نمی‌توانستند مرخصی، کاهش حکم، و یا حتی عفو را انتظار داشته باشند ؟»

نوشته‌های مشابه

+ نظری برای این مطلب وجود ندارد.

افزودن